divendres, 24 de juliol del 2015

CARTA 2

Bon dia des del camp! 

Sí, senyors i senyores, he assumit que estic al camp. Que no es tracta d'un poblet de la perifèria d'una gran ciutat, no, i que tampoc estic a un poble "super" desenvolupat a 30 minuts de la gran ciutat, no. Estic al camp, però ei, aquí estan proveïts de tot. Les cases tenen plaques solars amb font d'energia per alimentar els seus cotxes elèctrics. Els avis (gent gran) t'avancen amb la bicicleta perquè, mentre tu vas amb una de pedals i sense marxes, ells van high-titanium propulsors. 

L'únic que m'apropa a les ciutats és què, gràcies al cel, l'estació de ferrocarrils que tinc més a prop connecta dues grans ciutats d'Holanda. Dono les gràcies per això. 

Cada dia, a banda de donar-li a la tecla cercant una feina i estudiar anglès (des de casa, perquè no hi ha cap acadèmia a 25 km de perímetre), faig alguna excursió, amb bicicleta, amb bus o amb tren - cada vegada que et compres un bitllet de transport el tiquet et recorda el favor que estàs fent al medi ambient per no agafar cotxe.

La setmana passada vaig estar a AMERSFOORT (ciutat on va néixer i créixer Piet Mondrian), és dels llocs més macos i encantadors que he visitat estant aquí. 
També vaig anar a AMERONGEN a visitar uns vells amics que viuen a una residència (els vaig prometre que tornaria per visitar junts el poble, ja que vàrem passar tota la tarda al jardí xerrant).

Piet Mondriaan by Yves Saint Lauren


Aquí hi ha molta flor blava i blanca. Sorprèn, ja que a Espanya tot és vermell, taronja, groc... Els dies són molt llargs; el sol surt a les 05:30 i gairebé fins a les 22:30 tens llum.

Aquesta setmana vaig fer una excursió fins al riu RIJN. Recordeu el que us vaig dir de què no hi havia cartells a les cases i no saps si és un BAR, HOTEL o QUÈ; amb els camins passa exactament el mateix, no posa ni noms de pobles, ni rius, ni parcs: aquí ho has de saber tot de memòria (realment tens temps per fer-ho). Total, que vaig seguir a una mare que portava 3 nens a la bicicleta i vaig anar a topar a una platja de riu fantàstica on puc anar els cops que vulgui i a qualsevol hora: banyar-me i prendre el sol. VISCA!



I, per acabar, ahir vaig estar a la gran ciutat d'AMSTERDAM. No hi vaig anar a fer el turista, hi anava per veure coses de feina (motxilla, bambes i super somriure). That's all. Vaig arribar a les 9 del matí per veure com s'aixecava la ciutat i no la vaig deixar fins a les 9 del vespre. Hi tornaré per matitsar. Destacable el museu RIJKSMUSEUM i la passejada de tarda des del barri PIJP passant pel canal ample de l'AMSTEL fins a l'estació Amsterdam-Amstel. 




Espero que sigueu tan generosos com la setmana passada de retornar-me les vostres impressions i explicar-me com us va l'estiu. És una alegria per mi. 

Una abraçada molt forta i ja és divendres!!! 

MUA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada